OB KONCU ŠOLSKEGA LETA
Zadnji tedni pred začetkom počitnic znajo biti res naporni. Pridobivanje zadnjih ocen, oddaja kakšnih nalog in izdelkov, ki so jih še bili dolžni, zaključni izleti in zaključne prireditve, tako v šoli kot na raznih obšolskih dejavnostih in še polno nekih malenkosti, ki jih morajo urediti otroci, pa tudi mi starši. Če je stresno za nas, si lahko mislimo, kako je stresno za naše otroke. Kljub vročini in temu, da so z mislimi že pri počitnicah, morajo ostati zbrani in prenesti ta hiter zaključni tempo. Velikokrat jim zadevo otežimo tudi starši, s prevelikimi pričakovanji glede šolskega uspeha in zahtevami, kaj vse še morajo narediti, preden se začnejo počitnice. Pa je to res tisto, kar je najbolj pomembno?
Pozabljamo, da otrokom po večini že samim po sebi ni vseeno, kakšen bo njihov šolski uspeh. Primerjajo se z vrstniki in si želijo, da bi dosegli čim boljše rezultate, kar pa, kljub trudu, ni vedno mogoče. Pozabljamo, da ocene niso najpomembnejša stvar in da je tudi štirica zelo dobra ocena. Pozabljamo, da se imajo v življenju za naučiti še veliko stvari, ki niso del šolskega kurikuluma ter jih zato ne ocenjujemo, pa so vseeno izrednega pomena. Pozabljamo, kako pomembne so za njihov razvoj frustracije, ki jih doživljajo ob kakšni slabši oceni, napačno narejeni domači nalogi, ob opominu učitelja, ob konfliktu z vrstnikom itd.
Vse to bodo za njih dragocene življenjske izkušnje. Včasih neizbežno pride do razočaranja in v takšnih trenutkih je naša naloga, da jim stojimo ob strani, razumemo njihovo stisko in jih spodbujamo za naprej. Pomembno je, da jim pokažemo, da so razočaranja in neuspehi enako pomemben del življenja kot uspehi. Veliko bomo seveda naredili že s tem, da jim bomo zgled, saj nas opazujejo, kako reagiramo na svoje lastne uspehe in neuspehe, močno pa nanje vpliva tudi naša reakcija na njihove uspehe in neuspehe. Bomo jim pomagali iskati rešitve za naprej ali se bomo spustili v obtoževanje napak iz preteklosti? Vsak neuspeh je lahko učna lekcija za naprej.
Otrok mora osvojiti delovne navade, učenje vzeti resno in se potruditi po svojih najboljših močeh. Hkrati mora otrok imeti dovolj časa za igro, za stvari, ki ga veselijo, za počitek in za skupne dejavnosti s svojo družino ter prijatelji. Mora imeti tudi svoj prosti čas, ko ne doživlja pritiska s strani učiteljev in staršev, svoj čas, kadar ni vključen v strukturirane dejavnosti, ampak ga lahko preživlja čisto po svoje in krepi življenjske veščine, ki mu bodo prav tako koristile.
Zadnja leta, tudi zaradi koronskega obdobja, ki je nanje močno vplivalo, več govorimo o duševnem zdravju otrok in se zavedamo raznoraznih vplivov nanje, prav tako pa se vedno bolj zavedamo, kaj jim lahko pomaga ohranjati duševno zdravje. Kaj jih lahko bolj razbremeni kot brezskrbne poletne počitnice? Kaj je lahko boljše za njihovo duševno zdravje in normalen razvoj, kot počitnice polne igre, smeha, gibanja, branja dobrih knjig in čofotanja? Kaj jih lahko bolj napolni z novimi močmi, ki jih bodo potrebovali za novo šolsko leto, kot počitnice, med katerimi pozabiš na šolo, naloge in učenje?
Počitnice, med katerimi bodo doživeli veliko novega, se učili samostojnosti, pomagali pri hišnih opravilih, se veliko igrali zunaj, na svežem zraku; počitnice, med katerimi bodo postali bolj gibčni, sklenili kakšno novo prijateljstvo, odkrili kakšen nov konjiček; počitnice, med katerimi jim bo tudi malo dolgčas in bodo morda ušpičili kakšno neumnost. Naj imajo počitnice v pravem pomenu besede, lepo poletje, otroštvo in ta sproščeni čas, ki si ga zaslužijo.
Dragi starši in otroci, pospravite torej šolske torbe in potrebščine za ta dva meseca, čestitajte si, ker je za vami še eno šolsko leto, proslavite vse uspehe in pozabite na vse, kar se vam ni posrečilo, kot ste želeli. Uživajte v vsakem vročem in mokrem trenutku poletja ter se potem polni novih moči usmerite naprej. Kar najbolj šteje je, da smo zdravi in skupaj.